School Is A Gamble

Not only school is a gamble, so is life.

L’école n’est pas seulement un pari, la vie aussi.

Are you also frustrated when you’ve studied much and in the end it didn’t pay off? Or when you know you actually can do this? Lately I often notice that feeling everywhere, not only on me.
Of course, it has been everywhere before but I’ve never paid attention to it. Now I’m working towards my graduation and expectation and also disappointment grow. The exam in French was horrible although I know that I can do it much better. But on that day my mind went blank and I was extremely unmotivated. So I just wrote something on my sheet – crap.
English was much better than French. But I can still develope my English skills. That’s what I tell myself:

Êtes-vous aussi frustrés quand vous avez étudié beaucoup mais le résultat n’est pas bon? Ou quand vous savez que vous êtes mieux? Ces derniers temps je remarque souvent ce sentiment partout.
Bien sûr, il était partout avant mais je ne lui ai pas prêté attention. Maintenant j’étudie pour mon bac et les attentes et les déceptions augmentent. Le dévoir surveillé en francais était horrible bien que je sache que je peux faire mieux. Mais ce jour-là j’ai eu la tête vide et j’ai été très non motivée. Ainsi j’ai écrit quelque chose sur ma feuille.
Anglais a été  beaucoup
mieux. Mais je peux devenir même mieux. C’est ce que je me dit toujours:

You still have time to improve. You don’t have to be perfect from the very start.

Tu a encore du temps. Il ne faut pas d’être parfaite du début.

This shall not be used as an excuse but as a motivation. School is like a gamble. It doesn’t matter how good your cards and/or your strategy are, it doesn’t mean that you will win. There are that many problems which can’t be foresee, which can’t be simulated and thus can’t be erased. You can only obviate them.

Cela n’utiliserait pas comme excuse mais comme motivation. L’école est un pari. Ca ne fait rien comment bon tes cartes et /ou ta stratégie sont, ca ne dit pas que tu gagnera. Il y a tellement beaucoup de problèmes qui ne peuvent pas prévu, qui ne peuvent pas simulé et donc ne peuvent pas aplanit. Tu peux seulement les prévenir.

I learn much, so that the possibility that I have to write about something I don’t know much is reduced. That’s something I can influence. I can make sure that on that day I’ll be in a good shape – mentally and physically. Nevertheless I can still get ill. Sicknesses aren’t anything you can fully prevent. I can’t do anything against the tasks and the grading, those are out of my reach.
Of course teachers should grade with a certain standard but they are also humans with personality und their own standards and interests.

J’étudie beaucoup pour que la possibilité ,que j’ai besoin d’écrire de quelque chose que je ne sais pas, soit moins. C’est quelque chose que je peux influencer. Je peux m’assure que ce jour-là je sentirai bien. Malgrès tout, je peux tomber malade. Des maladies ne sont pas quelque chose que tu peux éviter. Je n’ai pas d’influence sur les exercises et l’évaluation.
Certes, les professeurs évaluaeraient avec un certaine norme mais ils sont aussi des humains avec des propres normes et des propres interêts.

This starts with the question which paper should be used in the exam. Lined. Most of the teachers (except for physics and maths) can agree to that. Double sheets or a simple one? Most of them prefer double sheets but some of them are also okay with the normal sheets. Margin. It seems that every teachers has his own opinion how the margin should be. Some of them prefer sheets without a standard margin, so that you have to draw the line yourself. Other want the margin of Nr. 25. And how broad should the margin be? A half or only a third of the sheet?

Il commence avec la question quelle feuille serait utilisée. Lignée. Le plupart des professeurs la préfèrent (sauf la physique et la maths). “Double sheets” ou une feuilles normale? Le plupart préfère les “double sheets” mais plusieurs professeurs sont aussi d’accord avec la feuille normale. La marge. Il semble que chaque professeur a un propre avis comment la marge serait. Plusieurs préferènt de la feuille sans lignes pour que tu doives le fais toi-même. Les autres veulent la marge de Nr. 25. Et la marge, comment large serait-elle? Une moitié ou seulement un tiers de la feuille?

These questions are asked before every exam since there are different opinions. And in the same way the teacher’s focus is different. It’s the same as in poker, a good knowledge of human nature is certainly helpful. You have to ask yourself: What does he want from me? What does he expect?

Ce sont les questions qui sont posées avant chaque dévoir surveillé puisque il y a des avis differents. Et comme ca, les professeurs mettent l’accent different.  Il est identique avec le poker, une bonne connaissance du genre humain est certainement utile. Il faut de se demander: Qu’est-ce que le professeur veut? Qu’est-qu’il attend?

Well, what do you need to be successful in school? Knowledge of human nature, enough and good knowledge and – luck. For it’s pretty difficult in life without a bit luck.

Eh bien, qu’est-ce que tu as besoin pour réussir? De la connaissance du genre humain, assez de et des bonnes connaissances et –  de la chance. Car il est très difficile dans la vie sans chance.

Advertisements
This entry was posted in School.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s